Wednesday, September 10, 2008

Buka Puasa..

BUKA PUASA

This morning during sahur, I was cracking my brain thinking what
to cook for dinner... nak masak ayam lagi...hhmmm...i dont think
so... i'm tired of eating chicken (but that's my darling's fav) this
is the part I always hate.... malasnyaaaa nak fikir....
but i have no choice coz kena bagitau bibik what to take out from
the freezer..

Finally teringatkan the prawn and beef which I bought in the market
last weekend...so this is what I came up with for buka puasa just now :


Gulai Udang Daun Kunyit


Kari Daging


Terung Berlada with Udang Kering

and... Desert - Kuih Lopis


SAHUR

My sahur is very simple... 4 pcs of Hi Fibre Cream Crackers,
4 pcs of Dates and a cup of Milo.... these is good enough to save
some energy for the day.... and at least my tummy doesn't feel
so bloated this puasa time ... hopefully can lose 2kg this month... :-)

4 comments:

Ummi365 said...

wah nampak sedap je tu.. semalam pun we all masak gulai udang tapi tak letak kunyit.. letak chili basah sikit je..

susah jugak nak meet the taste of everyone at home, ada yang tak suka ayam, ada yang tak suka udang, ermmm.. peningkan!

Anonymous said...

bila tukar nama blog? patutlah tak ada feed...

Cat Cat said...

Waduh Elle, besarnya udang... Udang galah ke tu...??? Kat rumah Cath ni, cuma Cath aje makan udang... Minah dua tu, bau aje udang, dah cabut... Cis...

Laracroft74 said...

Kak Ummi,
nasib baik kat rumah ni semua mkn ayam and udang, it's just i ni yg kekadang jelak mkn ayam...
recently je kak ummi, i tukar my blog add..

Cath,
medium size aje tu..mana ada besar...cath kena camera trick kot..:-)